maandag 7 mei 2012

big fish

'There are some fish that cannot be caught. It's not that they are faster or stronger than other fish, they're just touched by something extra.' Zo begint Big Fish, de film die me heeft gegrepen door de kracht van de verbeelding.

Ik zou dit hele bericht vol kunnen zetten met fantastische beschrijvingen van scenes, waarin je mee wordt gevoerd als ware je een kind van vijf. Ook zit de film vol met prachtige quotes, karakters en beeldspraken die ik hier  het liefst allemaal aan zou halen. Maar dat doe ik niet. Ik heb een veel beter plan! Een plan dat ervoor zorgt dat jij over een poos misschien alle scenes, karakters en quotes wel kunt dromen. Wat dan? Dat lees je aan het eind van dit bericht.

Big Fish gaat over een vader en een zoon. De vader is enorm geliefd verhalenverteller, de zoon vindt zijn vader net de kerstman gemengd met de paashaas: een charmante schijnvertoning. De vader heeft van de verhalen over zijn leven een onvoorstelbaar schitterende belevenis gemaakt. Vol ongelooflijke gebeurtenissen, zoals een een ontmoeting met een reus, een gevecht met een wolf en de ontdekking van een utopisch dorp. In de film wordt het onvoorstelbaar sprookjesachtige levensverhaal van de vader wondermooi vormgegeven. Je zakt er heerlijk in weg. Op de begrafenis haalt de vader zijn laatste grap uit en ziet de zoon in waarom hij ook alweer zoveel van zijn vader houdt.

Deze toverachtige film leert ons dat we ons over mogen geven aan de fantasie, de verbeelding, het onwerkelijke. Het helpt je uit je verstand stappen en je over te geven aan het heerlijk avontuur dat je leven kan zijn. Als we net als de vader niet bang zijn om te sterven en durven te leven, dan staat ons nog heel wat te wachten.

Ik heb hier al een eerste avontuur om je aan over te geven. Ik laat je nu weten wat mijn plan was, waar ik het in de eerste alinea over had. Je zit namelijk midden in een levensechte give-away! Ja...., je leest het goed! JIJ kunt deze film winnen! Haha, dat was dus mijn plan. Is het niet geweldig? Je kunt deze film winnen door op facebook of op twitter een reactie achter te laten, te delen, retweeten of te liken. De give-away duurt precies een week. Dus maandag 14 mei om 20.48 kun je hier lezen wie de give-away gewonnen heeft. Tot dan!